Táto štúdia (príloha č. 2), je
považovaná za najviac dôverný zdroj dát pre priemysel. Zaoberá sa programami,
zamestnancami ale aj množstvom peňazí minutým na oddelenie ľudských zdrojov.
Bola vytvorená nestrannou
firmou v období Apríl-Júl v roku 2021 v USA.
Dáta sa týkajú malých, stredných ako
aj veľkých firiem. Nesú sa rôznymi pracovnými pozíciami v rôznych
zamestnaniach.
Považujem ju za výborne spracovanú a ako jeden z najlepších zdrojov pre moju prácu. Štúdie sa zúčastnilo 243 respondentov. Z toho 38% boli malé podniky (100-999 zamestnancov), stredné podniky (1 000-9 999 zamestnancov) tvorili 39% a 23% veľké podniky (10 000 a viac). Keďže na americkom trhu dominujú malé spoločnosti, tieto organizácie dostávajú väščiu váhu, takže údaje presne odrážajú trh v USA.
Graf zobrazuje množstvo financií
ktoré boli použité na vzdelávacie prostriedky pre zamestnancov firiem. Celkové
výdavky vzrástli skoro o 12% na
sumu $92.3 miliárd v rokoch 2020-2021.
Výplata za školenie vzrástla o 62% na $68,7 miliárd. Výdavky vonkajších produktoch a službách klesol o 24% $10,7 miliárd na $8,1 miliárd, zatiaľ čo iné školenia výdavky ( cestovné, vybavenie, zariadení) klesli na $15,5 miliárd z $29,4 miliárd v minulom roku.
Firmy poskytli viac hodín školenia ako v minulom roku. V priemere, zamestnanci prijali skoro 64 hodín školenia za rok, oproti 55,4 hodín v minulom roku. V grafe sa poukazuje na konkrétne pracovné pozície ktoré získali toto školenie.
Tento rok, počet spoločností ktoré
hlásia zvýšenie rozpočtov na školenia sa zvýšil z 9% na 32%. Niektoré však
hlásia, že sa im rozpočet naopak znížil z 28% na 21% v roku
2020. 47% hlási, že ich rozpočet
vydelený na školenia zamestnancov, sa nezmenil oproti 49% v roku 2020.
Spolu s výdavkami,
rozpočtom a celkovým kategorizovaním oddelení ktoré toto moderné
vyučovanie získavajú sa štúdia zaoberá aj tým, aké druhy štúdia sa poskytujú.
Plány firiem na nasledujúci rok sú hlavne zamerať sa na autorské nástroje
a systémy (39%). Tie slúžia na
tvorbu výučbového obsahu, jednoduchého zostavenia kurzov a napríklad aj
podporovania výučbovej stratégie e-learningu. (www.pdfweb.truni.sk).
Dôraz sa kladie aj na online učenie
a systémy (35%) a učenie
sa systémov riadenia vzdelávania (34%).
Firmy sa chcú venovať aj mobilnému vzdelávaniu, virtuálnej realite ako aj web
konferenciám a seminárom.
V priemere za roky 2019-2021 sú
výdavky firmy na 1 zamestnanca nasledovne.
1.
V roku
2019 = $1,286
2.
V roku
2020 = $1,111
3.
V roku
2021 = $1,071
V otázke
ako sa tieto školenia uskutočnia, tak až 56% respondentov sa chce vrátiť
k bežnému spôsobu priebehu a to k osobnému školeniu v
„triedach“, pričom sa však budú využívať aj vzdelávanie na diaľku, ktoré sa
využívalo najmä teda počas pandémie covid-19. (www.trainingmag.com)

Comments
Post a Comment