Žiadajú a počúvajú
potreby svojich zamestnancov a v prípade potreby ich obhajujú. Tiež nachádzajú
spôsoby, ako čo najlepšie využiť vynaliezavosť a talent svojho tímu. (www.gallup.com)
Ako súčasť tejto práce,
sme uskutočnili niekoľko rozhovor so zamestnancami firiem ako napríklad:
-
NEOPROT
sk. s.r.o.
-
Knihy
Dobrovský, s.r.o.
-
AAA AUTO s.r.o.
-
EXIT
Model Management, s.r.o.
-
Invia,
s.r.o.
Medzi krajinami z ktorých sme
získali informácie patria Slovensko, Česko, Nemecko, Švédsko a Japonsko.
Z otázok položených pri
rozhovoroch (Príloha č. 4), sme si vybrali niekoľko najzaujímavejších ktoré
opíšeme detailne.
- Považujete, postupy vzdelávania Vám poskytnuté, za
moderné? Alebo naopak za zastarané?
A: Ako kde, v reklamnej agentúre bolo moderné
všetko. Keďže tu všetci sledujeme trendy a venujeme sa okrem iného digitálu,
zjednodušovaniu procesov a modernizácii. Naopak na úrade boli všetky procesy
veľmi zastarané, neefektívne a zbytočne byrokratické.
B: Vzdelávanie
je moderné, prispôsobené situácii – napr. v období pandémie bolo online.
C: Myslím, že
postupy vzdělávaní v mém zaměstnání jsou moderní .
D: Osobne si
myslím, že sú moderné avšak inovácie sú vítane.
- Výskum organizácie 360learning sa zameral na
zamestnancov, a pracovníkov oddelenia ľudského učenia a ľudského
rozvoja. Hlavným dôvodom bolo zistiť ako sa zmenili a menia postupy
vo vzdelávaní zamestnancov po pandémii Covid-19.
A)
Pocítili ste zmenu v poskytovanom vzdelávacom module? /
ak áno, aké
B) Záleží na veľkosti firmy a na počte
zamestnancov a nimi poskytovanom module vzdelávania?
A: a)
ÁNO. b) NIE.
B: a) Áno, zmena bola z prezenčnej
formy na online formu vzdelávania. b)
Nemám túto skúsenosť, vzdelávacie agentúry a spoločnosti poskytujúce vzdelávanie
sa podľa mojich skúseností prispôsobujú požiadavkám zamestnávateľov
a firiem. Samozrejme, súvisí to aj s počtom zamestnancov, ktorých
chceme preškoliť, prípadne zvýšiť alebo prehĺbiť ich vzdelanie.
C: a) Žádnou změnu jsem nepocítila. b) Myslím ,že zaleží to na
zaměstnavateli jaké vzdělání chce poskytnout svým záměstnancum.
D: a)
Áno, kladie sa väčší dôraz bezpečnosť. b)
Určite nie.
3. Existujú podľa Vás rozdiely vo vzdelávaní, medzi mužmi a ženami na tých istých
pracovných pozíciách vo Vašom zamestnaní?
A: Áno, určite. Muži sú lepšie platovo
ohodnotení. Dostávajú viac a majú väčšiu flexibilitu. Od ženy sa očakáva, že
vždy bude všade na čas a pripravená. Mužom sa viac toleruje, ak by prišli
nepripravení. Muži taktiež mali vyššiu autoritu a ich názor bol viac vypočutý a
prijatý.
B: Nie, nemáme
rozdiely – ani medzi pohlaviami, ani vekovo.
C: V mém zaměstnaní nejsou rozdíly mezi pohlavým
D: Povolanie si vyžaduje fyzickú silu, preto
z tohto dôvodu sú skôr zamestnávaný a vyučovaný muži.
4. Vytvárajú zamestnávatelia nové a inovatívne postupy vo vzdelávaní
zamestnancov sami alebo využívajú na to určené firmy?
A: Oboje, záleží
ako kde. V reklamných agentúrach sami, vo väčších firmách asi tiež a v
inštitúciách využívajú na to určené firmy.
B: Podľa mojich skúseností zamestnávatelia využívajú
predovšetkým na to určené firmy a vzdelávacie inštitúcie (aj školy). Možno
len niekoľko najväčších zamestnávateľov na Slovensku má samostatné vzdelávacie
strediská alebo oddelenia.
C: Naše
firma využívá vzdělávací firmy.
D: Vytvárajú
ich sami.

Comments
Post a Comment