Skip to main content

Rozhovory so zamestnancami na pracoviskách v rôznych krajinách

 

Žiadajú a počúvajú potreby svojich zamestnancov a v prípade potreby ich obhajujú. Tiež nachádzajú spôsoby, ako čo najlepšie využiť vynaliezavosť a talent svojho tímu. (www.gallup.com)

Ako súčasť tejto práce, sme uskutočnili niekoľko rozhovor so zamestnancami firiem ako napríklad:

-        NEOPROT sk. s.r.o.

-        Knihy Dobrovský, s.r.o.

-         AAA AUTO s.r.o.

-        EXIT Model Management, s.r.o.

-        Invia, s.r.o.

Medzi krajinami z ktorých sme získali informácie patria Slovensko, Česko, Nemecko, Švédsko a Japonsko.

Z otázok položených pri rozhovoroch (Príloha č. 4), sme si vybrali niekoľko najzaujímavejších ktoré opíšeme detailne.

  1. Považujete, postupy vzdelávania Vám poskytnuté, za moderné? Alebo naopak za zastarané?

A:   Ako kde, v reklamnej agentúre bolo moderné všetko. Keďže tu všetci sledujeme trendy a venujeme sa okrem iného digitálu, zjednodušovaniu procesov a modernizácii. Naopak na úrade boli všetky procesy veľmi zastarané, neefektívne a zbytočne byrokratické.

B: Vzdelávanie je moderné, prispôsobené situácii – napr. v období pandémie bolo online.

C: Myslím, že postupy vzdělávaní v mém zaměstnání jsou moderní .

D: Osobne si myslím, že sú moderné avšak inovácie sú vítane.

  1. Výskum organizácie 360learning sa zameral na zamestnancov, a pracovníkov oddelenia ľudského učenia a ľudského rozvoja. Hlavným dôvodom bolo zistiť ako sa zmenili a menia postupy vo vzdelávaní zamestnancov po pandémii Covid-19.

A)   Pocítili ste zmenu v poskytovanom vzdelávacom module? / ak áno, aké

B)     Záleží na veľkosti firmy a na počte zamestnancov a nimi poskytovanom module vzdelávania?

A:  a) ÁNO. b) NIE.

B: a) Áno, zmena bola z prezenčnej formy na online formu vzdelávania. b) Nemám túto skúsenosť, vzdelávacie agentúry a spoločnosti poskytujúce vzdelávanie sa podľa mojich skúseností prispôsobujú požiadavkám zamestnávateľov a firiem. Samozrejme, súvisí to aj s počtom zamestnancov, ktorých chceme preškoliť, prípadne zvýšiť alebo prehĺbiť ich vzdelanie.

C: a) Žádnou změnu jsem nepocítila. b) Myslím ,že zaleží to na zaměstnavateli jaké vzdělání chce poskytnout svým záměstnancum.

D:  a) Áno, kladie sa väčší dôraz bezpečnosť. b) Určite nie.

3.     Existujú podľa Vás rozdiely vo vzdelávaní,  medzi mužmi a ženami na tých istých pracovných pozíciách vo Vašom zamestnaní?

A:  Áno, určite. Muži sú lepšie platovo ohodnotení. Dostávajú viac a majú väčšiu flexibilitu. Od ženy sa očakáva, že vždy bude všade na čas a pripravená. Mužom sa viac toleruje, ak by prišli nepripravení. Muži taktiež mali vyššiu autoritu a ich názor bol viac vypočutý a prijatý.

B: Nie, nemáme rozdiely – ani medzi pohlaviami, ani vekovo.

C: V mém zaměstnaní nejsou rozdíly mezi pohlavým

D:  Povolanie si vyžaduje fyzickú silu, preto z tohto dôvodu sú skôr zamestnávaný a vyučovaný muži.

4.     Vytvárajú zamestnávatelia nové a inovatívne postupy vo vzdelávaní zamestnancov sami alebo využívajú na to určené firmy?

A:   Oboje, záleží ako kde. V reklamných agentúrach sami, vo väčších firmách asi tiež a v inštitúciách využívajú na to určené firmy.

B: Podľa mojich skúseností zamestnávatelia využívajú predovšetkým na to určené firmy a vzdelávacie inštitúcie (aj školy). Možno len niekoľko najväčších zamestnávateľov na Slovensku má samostatné vzdelávacie strediská alebo oddelenia.

C:  Naše firma využívá vzdělávací firmy.

D: Vytvárajú ich sami.








Comments

Popular posts from this blog

ANGAŽOVANOSŤ ZAMESTNANCOV V PRACOVNOM PROSTREDÍ

Prieskum „State of the Global Workplace 2022 Report“ (Príloha č. 3) sa zoberá angažovanosťou zamestnancov nie len globálne ale zameral sa aj na Európu. Organizácia Gallup si zakladá na tom, aby prinášala hlasy zamestnancov o ich spokojnosti a taktiež problémoch   na pracoviskách. Prieskum sa úzko spája aj so vzdelávacími prostriedkami ktoré firmy sprostredkovávajú, dôraz sa kladie aj na pozíciu manažérov. Zúčastnilo sa ho 112 312 firiem. Angažovanosť zamestnancov na pracoviskách stúpala ( o 1% ), avšak pandémia spôsobila, že vzrast sa zastavil a postupne aj klesá ( 21% ). Pre potenciál a celkový úspech firmy, tieto správy prinášajú obavy z poklesu ziskov a zníženia konkurencieschopnosti. Zamestnanci hlásia aj časté vyhorenie z ich momentálnej pracovnej pozícii, ak nie sú dostatočne zaučený a zapojený do pracovného diania. Poskytnuté vzdelávacie postupy sú často komplikované, nesprávne sa využívajú alebo sa neberie ohľad na cieľ danej spol...

Štúdia v USA

  Táto štúdia je považovaná za najviac dôverný zdroj dát pre priemysel. Zaoberá sa programami, zamestnancami ale aj množstvom peňazí minutým na oddelenie ľudských zdrojov. Bola vytvorená nestrannou firmou v období Apríl-Júl v roku 2021 v USA. Dáta sa týkajú malých, stredných ako aj veľkých firiem. Nesú sa rôznymi pracovnými pozíciami v rôznych zamestnaniach. Považujem ju za výborne spracovanú a ako jeden z najlepších zdrojov pre moju prácu. Štúdie sa zúčastnilo 243 respondentov. Z toho 38% boli malé podniky (100-999 zamestnancov), stredné podniky (1 000-9 999 zamestnancov) tvorili 39% a 23% veľké podniky (10 000 a viac). Graf zobrazuje množstvo financií ktoré boli použité na vzdelávacie prostriedky pre zamestnancov firiem. Celkové výdavky vzrástli skoro o 12% na sumu $92.3 miliárd v rokoch 2020-2021. Výplata za školenie vzrástla o 62% na $68,7 miliárd. V...